torsdag, september 10, 2009

blubb, blubb.

12:42

något som har fått sig en uppsving sen jag flyttade hem igen och som jag ska göra allt i min makt för att bibehålla när jag flyttar, är min fiskkonsumtion. i och med attjag är med och planerar våra tjusiga veckomatsedlar (seriöst, visst är det? ;))alltså - gud, det ÄR så GOTT med fisk! det är klart det faktum att det dessutom är väldigt nyttigt med massa omegafettsyror och hög näringsstäthet gör att det ligger på plussidan också. ;)
men framför allt är det jättegott och lättlagat. vi prövade ett nytt recept med hoki i tisdags, inlindad i parmaskinka och stekt i grillpanna tillsammans med en bön-och-melonsallad (stora vita bönor, cantaloupemelon, rödlök, tomater och vinägrette) och det var helt fantastiskt! igår hade mamma gjort hel laxsida i ugnen med rosépeppar, salt, peppar och massa strimlad purjolök ovanpå. till det kokt mandelpotatis, romansallad med sockerärtor och en avokadosalsa. sjunde himmelen direkt.

så, hittills har jag tryck i mig fisk 4 ggr den här veckan (lunchlådor av kvällsmaten dagen före is the shit. :)) och någon till ska jag väl hinna med? ;P så länge man tänker på röd-gul-grön-märkningen på fisken och tillagar den varsamt så är det banne mig inte mycket som slår det. hittat ett recepti en gammal Buffétidning på "Grekisk makrill" - tomatsås i ugnsform, makrillfiléer ovanpå, örtkrydda och smulad fetaost på det. hur fel kan det bli? :)

hemmaplugg idag med, ensam this time. tystnad, ljuva tystnad! mor har en tendens att alltid prata med mig när hon pysslar omkring i köket och jag är i närheten, vilket är trevligt, men en aning störande. idag är vädret rena gudagåvan och snilleblixt! varför sitta inne och plugga när jag kan sitta ute i solen? sagt och gjort - på förstukvisten med kudde under rumpan och bakom ryggen, solbrillor på näsan och en filt virad runt benen kändes det inte som det var så synd om mig. :)

nu ska jag ta en kort promenad upp till bibblan och låna Martin Lidbergs bok om parträning och sen återgå till min idrottsnutrition.
fridens liljor. :)

Inga kommentarer: