fredag, augusti 21, 2009

taking the afternoon off.

13:59

huga, det börjar tära på mig att inte träna. jag vet att jag ska och borde vila, jag ska springa en mil imorgon och det är det längsta jag sprungit på vet inte hur länge och som sagt - jag vill så innerligt att höfterna ska hålla.

men nu ger jag upp jobbet för den här veckan. två timmar för tidigt, men jag har en del saker att pyssla med nere på stan (lämna biblioteksbok och växla pengar) och dessutom har jag en galet stor mängd bär i frysen som jag har haft planer för nu i princip sen jag plockade dem, plus att mitt godaste knäckebröd är slut och så kan jag inte ha det.
frankly, lagat väldigt lite mat den här veckan och jag saknar det. kökspyssel. vill göra vinbärschutney, blåbärsmarmelad med lime, knäckebröd och äpplechutney. metodiskt gå igenom recept och sen belönas med en förhoppningsvis ljuvlig smakbit efter några timmar.

so I'm taking the afternoon off. :)

1 kommentar:

Julia sa...

man får ta eftermiddagen ledig!! du förtjänar det.. pussi!