tisdag, augusti 18, 2009

strax läggdags.

21:12

klockan två slog dagen-efter-styrketräning-tröttheten in med full kraft och då hade jag verkligen ingen lust att gå ut och springa pyramidintervaller.
klockan tre var jag om möjligt ännu tröttare och hade fortfarande ingen lust att gå ut och springa.
klockan fyra lurade jag på okänt sätt ut mig själv (jag tror jag tänkte något i stil med "Jag kan ju alltid jogga en runda om det känns för motigt".) och vips! så var jag i Safjället och sprang intervaller. se på fan.
som sagt aldrig lekt med pyramidintervaller förut. körde 1-2-3-4-3-2-1 minut/er med 1 minuts vila mellan. ungefär i mitten av 3:ans minut förbannade jag mig själv för mitt dumma infall om att "pröva nya grejer" och hade rent allmänt håll, andan i halsen och en brännande sveda av mjölksyra i benen. men, jag fixade det. hela passet. kändes riktig strongt med tanke på hur död jag varit innan. :)

sen, med svetten glittrande i solskenet joggade jag mig lugnt hem till farm&farf, där jag duschade, fick i mig lite banan och yoghurt och sen knallade iväg till Fysiken för min efterlängtade vadmassage. killen såg lite förvånad ut när jag förklarade att jag bara ville ha vaderna masserade ("BARA vader...?") men jag insisterade och efteråt sa han "Du skojade inte, det var verkligen en hel del att arbeta med..." jotack, jag vet. helt galet skönt var det i alla fall. vid något tillfälle kom han åt någon punkt nere vid sidan på vristen och det bara pirrade i hela kroppen. efteråt var jag i ett litet oxcytocinrus och gick omkring och log sömnigt. :)

hann med en snabbis till Stadsbiblioteket och lånade ett par nya filmer innan jag tog tåget hem till färdiglagad mat. den outsägliga lyxen med att bo hemma. ;)

kvällen har jag annars ägnat åt att bråka med Bluetooth, min gamla telefon och pappas dator för att få över mina bilder från den gamla telefonen till datorn. jag kan ingenting men pappa är en tekniktrollkarl och det leder till en glad och nöjd jag med alla bilder på åtkomlig plats och en sprillans ny, fungerande telefon. happy happy joy. :)

Inga kommentarer: