måndag, augusti 24, 2009

Simon says: "You can´t help yourself".

14:54

egentid. ensam i huset. resten av familjen jobbar/är i skolan och jag har två dagar off från jobbet. sms:ade Banana igårkväll och undrade om hon möjligtvis skulle vara ute ur sin lägenhet någon natt och om jag kunde låna den då? och den ängalika varelsen sms:ade tillbaka att jamenvisst, och lägenheten är tom imorgon, vill du låna den då?
...
OM jag vill.
en kväll utan familjen. barabara jag.
inte så att jag ska göra något speciellt, jag behöver bara lite peace and quiet och ingen familj närvarande. jag antar att det blir så när man varit ivägflyttad och sen tvungen att flytta hem igen. apropå flytta ska jag på två visningar idag. fingers crossed som vanligt. :)

promenad imorse. det har blivit en otroligt skön vana. mornarna nu är alldeles friska och fulla med dofter av skog och växter. idag stötte jag dessutom på ett stort björnbärssnår som hade massa halvmogna björnbär som såg lovande ut. jag ska på visit dit imorgon (med en burk. ;)) och se om det hänt något mer. efter hemkomst och frukost smet jag iväg till tåget och Fysiken för gympass. tråkigt men uthärdligt utan sällskap. hade rätt kul ändå när jag kördecore det sista och hade nöjet att kunna smygkika på två killar som med mer eller mindre perfekt teknik körde koordinations-och coreövningar. kul att se. :) efter gymmet, in på NK för att hämta Bananas nyckel. pratade lite och hon sa: "Jag hörde att du hade fått bryta Midnattsloppet." och jag sa jo, ja, men det kändes inte så farligt ändå. "Jag är i alla fall stolt över dig!" sa hon och jag tror inte hon vet hur mycket de små orden värmde. <3

sen hem. ätit indisk jalfrezi med hembakt naanbröd (som var mer som knäckebröd, ärligt talat. jag gör något fel när jag bakar naan. jag får pröva igen.) och yoghurt. varit jättesugen på rostbröd någon vecka nu, men jag tycker fortfarande att köpt bröd smakar... något konstigt, så jag har inte velat ha det vi haft hemma. idag svängde jag ihop ett eget rostbröd som står i ugnen och gräddar sig nu. med havregryn och graham och vetegroddar i en form ströad med sesamfrön, så det kommer bli alldeles prickigt och fint. vill man ha något får man göra det själv. :P

aloooone-night! :D
can't wait. :)

1 kommentar:

Mikkan sa...

Härligt att få sådana värmande ord, sätter saker i lite perspektiv. :)