söndag, augusti 23, 2009

blå blå himmel och hav.

19:28

skaldjurstur med båten är över. det blev äventyr av visade det sig. när vi var framme vid ön och skulle lägga till, kom vi snett och farfar drog ut oss och skulle lägga om ankaret. efter lite dragande och svärande visade det sig att ankartampen hade fastnat i rodret. efter lite mer dragande och svärande konstaterade farfar att "Nej, det någon som måste gå ner." och visade lite tendenser till att göra det själv. Pardon me? min 72-åriga farfar ska INTE under och mixtra under vatten under båten i kallt havsvatten i slutet på augusti. konstaterade snabbt att av de som fanns på båten (farmor, mamma, kusiners mamma, 3 små kusiner samt pappas bror) så var jag mest lämpad att trassla loss en ankartamp. olyckligtvis hade jag ingen bikini, eftersom när mamma frågade oss hemma "Är det någon som ska bada sen?" så fnös jag "Ehh... nej!" till svar. tji fick jag. lyckligtvis hade mamma bikini med sig. jag var jättefin... typ. :P
anyways, efter lite smidigt ombyte och några djupa andetag för att hämta mig från chocken av det kalla vattnet var det bara att hålla andan och följa ankartampen ner. den hade bara lagt sig bakom rodret, så att få loss den var a piece of cake. sen var jag hjälte hela dagen. ;) en något frusen och kall hjälte, men ändå. :)

nu hemma igen är jag är helt galet trött. klockan är inte ens halv åtta och mina ögon svider och är trötta. de två filmerna jag lånade ligger bredvid och glo anklagande på mig, men jag har ingen lust att se film ikväll. vill bara ta en god kopp te och sen krypa ner i en varm och gosig säng (helst med sällskap, men since I don't have a lovelife så kan jag ju bara drömma.) och sova. jag är arbetslös ett par dagar tills lite fel i den engelska versionen programmet jag ska göra manual på är fixat, så imorgon ska jag träna och gå på visning. busy busy day. :P

Inga kommentarer: