måndag, augusti 24, 2009

alone-night.

20:59

håret utsläppt, trassligt och mjukt över axlarna och ryggen. mjukisbyxor och linne. ingen TV på, ingen musik. bara ljudet från vägen utanför och min egen andning. mätt och belåten, rårakor med lingonsylt, lite nötter, en apelsin och två koppar kaffe i magen.

kvällen blev inte riktigt som jag tänkt. hade ju planerat in att se film, men när jag ringde Banana och frågade hur dvd:n funkade så guidade hon mig lite grann och när jag påpekade att det mest flimrade sa hon: "Oj... just det ja. Jag har nog kopplat om lite där.". sen erbjöd hon mig att jag kunde få försöka koppla tillbaka, men... vi ska inte göra ont värre. :P
så det sket sig. gör inte speciellt mycket faktiskt. suttit vid datorn en stund istället och ska strax ta en lång och onödig dusch för att avsluta med att kura ner mig i sängen med någon bok jag ska hitta i hennes bokhylla.

två visningar avklarade, en var faktiskt riktigt intressant. jag återkommer när det finns något mer att berätta. :)
fridens.

Inga kommentarer: