söndag, augusti 30, 2009

party hard.

02:26

oj.
ojoj, så trött jag är.
stått i köket sen 10 och hackat, skurit, fixat. sen paus på typ någon timme mellan tre och fyra, mera kök och fixa iordning mig själv. osedvanligt nöjd - lockade lite slingor i håret lite hur som helst, jeansblå klänning och rätt lite smink, kombinerat med de Louice-gjorda örhängena och halsbandet. sen på med förkläde ovanpå det. klädsamt. ;P

från 17:30 till typ kl. 02. har jag plockat fram förrätter, plockat undan brickor, stekt mat, dukat fram buffén, lagt upp mat, ätit lite själv, fixat iordning på borden, plockat fram efterrätt, bryggt minst 6 kannor kaffe och fått en propp att gå genom att sätta på vattenokaren. sen gick resten av kvällen åt till plockande, fixande, och diskande. mina händer är helt snustorra, men köket är rent, diskmaskinen urplockad, alla grytor, fat och brickor är diskade, maten som blev över är i kylskåret och, bäst av allt - A&P har inte varit i köket mer än på genomgång och för att säga till om nåt behövdes. de har helhjärtat kunnat ägna sig åt sina gäster och sin fest, och det är jag mest nöjd med. :) jag har haft kul också, såklart.

men, som sagt - lite vimmelkantig känner jag mig.
alltså ---> godnatt. :)
(hah, det är ju snart godmorgon. ^^)

Inga kommentarer: