söndag, augusti 30, 2009

party hard - dagen efter.

14:15

håll med om att det är lite tröstlöst att försöka ta reda på när var och hur man börjar sin fristående kurs, och det inte finns nåon aktuell information nåsonstans, samt att den människan man mailar för kontakt skriver en mening ("Hej det kommer information om kurserna nästa vecka") och sen kommer det ingen info? jag tänker ringa imorgon och vara krävande student som vill ha ett schema. jag har inte ens fått en lista över kurslitteratur. nej nej, varför skulle jag ha lite tid på mig att hinna fixa böcker? befängd tanke.

jag somnade som någon hade klubbat mig i huvudet igår. vaknade mitt i natten, gick halvt medvetslös på toa och somnade igen i princip innan jag lagt huvudet på kudden. när jag äntligen masade mig upp ur sängen typ halv elva möttes jag i köket av P:s: "God morgon du underbara människa, vad fint det är i köket!" det är något jag skulle kunna vänja mig vid. :) knäckemackafrukost och sen iväg på en timmes promenad i solsken som blev monster-ösregn (men då stod jag under massa träd. :)) som blev lite moln-sol. jag tyckte mycket bättre om den svettiga, rosenkindade varselse som tittade tillbaka på mig i spegeln än den tröttögda jag var innan jag gick ut. promenader i skog. <3 en skön dusch och jag har varit huslig och lagat mina byxor jag lyckades ha sönder igår. hemskjutsen ska komma runt tretiden, så jag ska stoppa i mig lite lunch innan dess.

phew, jag känner nu hur trött jag fortfarande är. verkligen inte van att dricka alkohol (även om det inte var särskilt mycket.) och vara uppe till tre på natten. gör inget, en slösöndag har ingen dött av. :) misstänker att jag kommer vara urtråkigt bilsällskap och däcka av. det gjorde jag när vi åkte hit också (och när jag vaknade insåg jag att jag hade dregglat på min jacka. charmerande. :P)

Inga kommentarer: