söndag, juli 26, 2009

what a wonderful world.

14:23

jag har ju hypat min lördag hela veckan som varit och byggt upp världens förväntan och var jättepepp. alla som skulle med ut kunde av diverse anledningar inte följa med (next time darlings!) men den tappra skaran som begav sig ut för att göra Göteborg osäkert igår var jag, Stor Bror, Lillebror, Guldlock och Gabs. plus att vi träffade på Stor Kusin utanför Sejdeln.
what a night!
jag hade så roligt, allt var så bra, jag var berusad för första gången på JÄTTElänge och det kändes helt okej och bekvämt. jag kände mig drop-dread gorgeous hela kvällen i mina pimpade bling-bling-skor och när jag mer eller mindre graciöst kravlade mig i säng strax efter fyra (efter att ha kokat och ätit spaghetti med Stor Bror i köket.) mådde jag helt underbart.

jag mår fortfarande helt underbart. lite seg i skallen, men inte bakfull. lite trött, men inte alls så farligt. jag har tagit en promenad, klippt ur och fållat min "Juicy"-tröja och bakat bröd till kräftveckan på Sommarstället och till Stor Bror. brödbakning är meditativt för mig, ett lugn och nöjdhet i hela kroppen. nackdelen med att baka är att man måste äta upp det eller ha plats i frysen, vilket vi inte har just nu. alltså passar jag på att baka när jag kan skänka bort brödet istället. :P

restaurang och musikal med Wikhedes ikväll, så strax ska jag hoppa in i duschen och därefter ha lite huvudbry över vad jag ska ha på mig.

:)

Inga kommentarer: