tisdag, juli 28, 2009

Freedom!

19:00

den här veckan är jag officiell husvakt åt farm&farf som har dragit ut i Sverige med husvagn och ska åka runt lite. missförstå mig rätt nu, jag älskar min familjen men - FREEEEDOM!:D
så otroligt skönt att ha ett helt jäkla hus för mig själv.
jag äter vad jag vill.
jag behöver inte prata med någon på morgonen.
jag slängde mina svettiga träningskläder på golvet och de låg där i ett par timmar innan jag orkade förbarma mig över dem och ingen klagade och ville att jag skulle hänga upp dem.
det är kaos på köksbordet.
jag har inte bäddat.
det ligger örhängen och smycken över hela hallbyrån och pulsklocka med tillhörande band i gungstolen. Albin står uppslagen mitt på köksbordet.
jag har handlat massa fina grönsaker och ska laga aloo gobhi (potatis-och blomkålscurry) till kvällsmat.
h-a-l-l-e-l-u-j-a.


något annat som är hyperkul är att jag igår för första gången på två månader SPRANG! utan att det gjorde ont!
jag trodde jag skulle gå upp i atomer av glädje under tiden och efteråt. långsamt och försiktigt och med promenadpauser gick det. wow.

idag har jag tyvärr däremot känt mig helt slut och hade världens absolut tråkigaste strykepass som jag tvingade mig igenom med den enda motivationen att "Det tar slut snart". bästa moroten. :P
jag saknar någon att träna med, i alla fall styrketräning. sen vet jag att tröttheten beror på PMS, det kommer alltid, men det gör ju inte saken bättre. "Konstant trötthet och nedstämdhet en vecka i månaden i 50 år." låter som en nitlott på Triss. >.<

har i alla fall lyckats ta mig till biblioteket med Louice, lånat en film, en bok, en ljudbok och tre kokböcker och varit på lägenhetsvisning. jag är sällskapssjuk och vill mysa ner mig i soffan med en Någon, men i brist på det ska jag mysa ner mig själv och titta på film. man tager vad man haver, heter det ju, och jag klassar definitivt inte mig själv som en nitlott. :)

Inga kommentarer: