onsdag, juli 29, 2009

sov människa.

16:18

irriterad över att jag inte kan somna på kvällarna trots att jag sitter och gäspar med grusiga ögon när jag sitter i soffan. hmpf. kanske ska göra som min mor och somna i soffan innan jag går och lägger mig? :P

hunnit med att vara hemma och hämta lite nödvändiga saker (stavar, rivjärn, lägga mat i frysen) och sen hem till "mitt" hus och lagat chicken tikka masala från grunden. gud, jag ska ALDRIG NÅGONSIN mer köpa färdig tikka masala-kryddmix. "gott" är en grov underdrift. "gudomligt" - då börjar vi komma någonstans. :) det smakar så mycket mer och komplext och alla dofter från koriander och ingefära, chili och rökt paprikapulver... det är så man kan få en utomkroppslig upplevelse på kuppen. :)

grillkväll på fredag och jag håller på att planera lite tillbehör och efterrätt och sådär. ska ner till affären och handla lite innan jag ska ha bakkväll. ja, jag är nog beroende av att baka. shit happens, det finns värre och dyrare beroenden.^^

Inga kommentarer: