fredag, juli 31, 2009

upp ett par pinnhål.

17:05

igår eftermiddag gick som som sagt och handlade sallad och lånade film i hysterisk blåst. jag satt ihopkurad i fosterställning på stårvagn och buss med en pyrande ilsken klump i magen och hade förmodligen bitit huvudet av första bästa människa som tilltalade mig. turligt nog gjorde ingen det.

väl hemma igen lyckades jag med hjälp av två lite lagom stereotypa kärleksfilmer och nylagade rårakor med vitkålssallad, lingonsylt, nybakat knäckebröd och världens godaste äpple, med en gosig filt virad omkring mig äntligen få bort den ilskna klumpen ur magen och få upp humöret någonstans på acceptabel nivå.
skönt.

idag har varit bättre, tack och lov. jag har tränat gym (inte lika tråkigt idag) pysslat inför ikväll och lagat tokigt god broccoligratäng till lunch. nu ska jag göra ett snabbt hugg till Maxi innan jag ska fixa det sista och mina gäster ska komma. tjoho. :)

Inga kommentarer: