onsdag, juli 15, 2009

onsdagskvitter.

11:47

efter att ha suttit klar och väntat på sega kusiner och Lillebror spenderades gårdagen på Liseberg. karuseller, godis och glass och jag gick tills både höfterna och fossingarna gjorde ont. avslutningsvis satte jag, Lajsa och Sana i Kållerado och så blöta som vi blev igår (när vi egentligen inte ville bli blöta) har vi nog inte blivit på flera år. ^^
sjukt underbar dag. Stor Bror anslöt sig vid 16-tiden och förgyllde dagen ännu mer. lustigt hur vi inför varje år lyckas filtrera bort att vi spenderar mesta delen av tiden i att stå i kö och ytterst liten del av tiden att faktiskt åka karuseller. but who cares? :)

pappa och jag har varit på banken nu = JAG HAR LÅNELÖFTE! nu hoppas jag bara hinna buda på "min" lägenhet innan budgivningen tar slut.

stavgång imorse och styrketräningen ska jag ta lite senare idag. önskar att vi hade någon form av hantlar eller nåt hemma, känns noll motiverat att ta mig in till gymmet när jag vet att det tar mig typ 20 minuter att träna. det lär nog bli på hemmaplan med vad jag nu hittar här.
träningen går annars rätt bra. motivationen svänger lite upp och ner, men höfterna verkar så sakteligen anpassa sig och läka ihop och tåla mer och mer. jag får nästan spontana gråtattacker av lycka ibland när jag bara går helt vanligt och det gör inte ont någonstans. inte knäna, inte armbågen, inte axeln, inte höfterna. som alltid ser man klarast när man inte längre är mitt i något. jag saknar fortfarande inte handbollen. jag längtar däremot ihjäl mig efter att dansen ska börja, men det är en annan femma. innan dess ska jag och mina höfter ha blivit helt friska och genomfört ett Midnattslopp. vad som annars är gött att trots att jag numera "bara" kör stavgång och lite fys, så tycks konditionen hålla sig rätt bra - senast jag kollade vilopulsen låg den på komfortabla 41 slag / min. helt ok om du frågar mig. :)

idag ska jag träffa och krama en massa på Banana. <3
nästa tisdag får jag äntligen ge blod igen - en tid är redan bokad. :)
på fredag ska jag, Lillebror, Guldlock, Lajsa och ev. Stor Bror (och förhoppningsvis lite mer folk) ut och göra Göteborg osäkert. party hard. :)

1 kommentar:

pictures of me sa...

åh, jag är glad att din kropp mår bättre <3 <3
och grattis till lånelöftet!