torsdag, juni 18, 2009

so tired of lovesongs.

12:16

jag var ju hos JZ i måndags för att få min "dom" efter en veckas lugnlugn träning. han var nöjd med mig, det var skönt att höra. :) jag hade blivit mindre stel sen förra veckan (fattas bara annat, stretchat noga varje dag ffs) och när han började klämma/vrida/trycka så hoppade det som skulle hoppa tillbaka mycket lättare än förra veckan. det var tydligen också bra. sen, för att jag ska hålla mig i skinnet och inte bli övermodig och tänka: "Nu är jag frisk, tjoho, nu springer vi två mil!" för tidigt, så bad jag om en träningsplanering. efter lite diskussion fram och tillbaka blev det som följer:
v. 25+26+27: samma upplägg som förra veckan, dvs. stavgång i kuperat terräng (hellre intervallbetonat än nötning) samt 2 styrkepass med fokus på att stärka höftböjaren. stretch varje dag. 1-2 vilodagar när jag känner att det passar.
v. 28+29+30: samma upplägg för stavgången, blanda in 1-2 pass backintervaller med stavar. byt styrkeövningar/på annat sätt variera övningarna.
v. 31 och framåt: blanda försiktigt in löpning, intervallpass. fortsätta med styrkepassen.

och det viktigaste = TA. DET. LUGNT. och lyssna på kroppen.
håller jag mig till det här, så ska jag enligt JZ förmodligen fixa att springa Midnattsloppet 22 augusti - det blir mitt eldprov. :) jag är vid rätt gott mod och tror det här blir ett väldigt nyttig period för mig. :)


idag ska vi åka till Sommarstället för att spendera midsommar där. jag har gjort spenat- och laxpaj med ingefära och ska iväg och handla lite saker mammi glömde igår. jag vaknade flera gånger imorse av att regnet totalvräkte ner á la Amazonas, men nu skiner solen. :) sov länge enligt mina mått mätt och har en skönt lugn och ostressig dag. ska leka med mina t-shirts sen och se om jag gör om någon. städa. packa. Lillerbrors tös ska med till Sommarstället, roligt! jag tycker om henne, hon är söt och rolig och bra. det innebär dock att vi blir en pers för mycket för bilen. det löser sig rätt smidigt ändå genom att Stor Bror har skola i Skövde idag, så familjen åker i förväg och jag väntar på honom och sen tar vi den andra bilen. woho, flera timmar ensam med Bror! <3 händer alldeles för sällan nu för tiden.

fridens så länge. :)

Inga kommentarer: