måndag, juni 22, 2009

sista lediga dagen på sommarlovet! :)

21:13

veckan börjar med stavgång i strålande solsken. jag stavar på och är ihärdig och gör vad jag kan för att inte tappa motivationen. mest av allt är jag trött på att ha ont, det är nog min största drivkraft just nu... så bra som något. :)

jag fick vansinnesutbrott vid lunch då jag hade gjort en underbar phad thai med quorn, som jag hade in i micron ett minut för att göra den så varm som jag ville, och sen passade jag på att tappa tallriken och maten pang! i backen. då var jag vrålhungrig och asförbannad med brända tår och stod och skrek svärord på högsta volym i köket. sen fick jag vackert laga ny mat. skam den som ger sig. :P

Bus har varit här idag. jag har saknat henne så. jag fick massage, vi drack te och pratade. hon får snart tillbaka sin Bumby från andra sidan havet - jag är så glad för hennes skull och längtar honom hit jag med.

kvällen har varit byta bok, handla blommor och mat med mamma och sen laga pastagratäng med tonfisk. jag har förresten fått jobb! - pappa&farfar behöver hjälp i sitt företag och jag börjar imorgon. det var det sommarlovet. :P men jag behöver innerligen pengarna. på onsdag ska mamma, jag och Guldlock till Ullared - akta er alla shoppinggalna tanter, here we come. ;)

Inga kommentarer: