onsdag, juni 10, 2009

dripp dripp dropp.

14:22

massa skolfri tid och inget skriver jag.
what's up?, kan man då fråga sig?

mest up för tillfället är väntan på att handledaren ska godkänna vårt rättade exarbete, så att vi kan få iväg det till tryck och sen få ut examensbeviset och vara klarklarklar! på riktigt. men det ligger mest latent, lägger inte alltför mycket tankemöda på det (kom igen lilla handledaren, läs fortare då!).

annan sak är att jag efter hundra år och ett misslyckat GöteborgsVarv beställde och var iväg till en idrottsklinik i måndags för att få hjälp med mina höfter. summan av kardemumman: JZ tittar vänder, bänder, trycker, tittar och känner på mig ett tag, ser lite tankfullt på mig och säger: "Jag tror du är lite klen." varpå jag flinade åt honom och glatt upplyste honom om att "Det har jag faktiskt aldrig fått höra förut."
jaja. :P klen som i "klen i illipsoas" (höftböjaren) och inte klen rent generellt. muskulär obalans och långvarig monoton belastning av en muskel som inte är van vid det ger besvär som tar kort tid att skaffa sig och lång tid att bli av med (jippiekayoh...). jag har löpförbud igen, men inte totalt träningsförbud ("Jag har ju förstått vem jag har att göra med." sa JZ. "Jag skulle faktiskt kunna hålla mig ett tag!" sa jag då. "Vad är ett tag för dig? Två dagar?" undrade han då. yeye. :P). jag får hålla mig till stavgång (hellre intervaller än långnötning) rehabträning för illiopsoas och stretch.
jag har tappat sugen lite, trött på att ha ont och begränsas av mig själv. framförallt gymträningen känns bara bläbläblä. samtidigt vet jag att det bara är att bita ihop och keep on going slow, annars ger det sig inte. och att ge mig fanken på att vara positiv. det kommer bli bra. jag får träna. :) (men jag tar mer än gärna emot all form av peppning och stöd. :))

idag bitti har jag varit i Bunketorp med mor och stavgångat mig. sen åkte vi till stan och kramade Stor Kusin som tar studenten idag. det regnade men han var solsken nog. i eftermiddag blir det till att åka till densamme och äta studentbuffé och titta på hur glad han är hela dagen. :) imorgon åks det till Gnällbältet och för att fira Lajsas student. busy busy schema. :P

Inga kommentarer: