torsdag, juni 11, 2009

det är som det sägs.

15:49

"efter regn kommer solsken" heter det ju.
tur det.

ja, jag är på bättre humör idag. lite gladare, lite mindre mer skutt i benen och lite mindre ont i höfterna. jag har tränat med förnuft sen i tisdags och sedär! idag var första dagen som jag faktiskt kände lite grann för att ta mig till gymmet. så då blev det så. kort pass, inget avancerat, men skönt ändå. känner av i benen att jag inte kört gym på ett par veckor, men det är en skön känsla.

fortfarande rätt emotionellt misshandlad efter igår, men det går nog över snart. förvirrade drömmar inatt. om drömmar och det jag tänker på innan jag somnar skulle ha någon som helst connection borde jag drömma om mat i långa banor, eftersom jag har för vana att läsa kokböcker innan jag ska somna. det gör jag däremot inte. inatt drömde jag att jag kysste Jokern från Batman. vad säger du om det dr. Freud?

fixade ihop världens med färgsprakande wok till lunch idag - rödkål, rödlök, haricot verts, broccoli, brysselkål, morot, grön sparris och röd paprika. lila, röd, orange och grönt i en salig blandning. det är så man blir lycklig för mindre. :)

såna här dagar när jag är hemma och ingen annan är det ger mig en illusion av att bo ensam. skönt. pyssla i köket, handla och sen packa står på to-do-listan. ikväll har jag heeela baksätet för mig själv hela vägen till Gnällbältet istället för att behöva knö med bröderna. vardagslyx big time.

Inga kommentarer: