torsdag, april 23, 2009

sliten träningstorsdag.

21:59

efter en hel dag i skolbänken med HPB rymde jag till Mikkis och fick kramar och te, vilket behövdes. sen andades jag lite innan jag skuttade på vagnen till Frölunda för spinningpass. jag tänkte inte hyckla - benen och motivationen var ungefär lika mycket på topp som igår (dvs. inte alls) men jag vet så väl att bara jag är uppvärmd och får igång lite adrenalin/endorfinproduktion så överlever jag det mesta. så också idag. jag bara kan inte låta bli att storle när jag känner hur musklerna jobbar, hur pulsen ökar, hur det svider och gör ont i benen och hela kroppen skriker åt mig att sluta med vad jag gör, men jag klarar att fortsätta ändå. det ÄR en grym känsla. :)

spinningpasset var alltså rent ut sagt svinjobbigt, och jag kunde inte ens dränka mina flåsanden i hög musik, för hela CDapparaten pajade. hade det hänt mig som instruktör hade jag förmodligen flippat, men om River blev stressad syntes det inte ett dugg - istället smet han iväg och hämtade en sån där CD-bandspelare (modell mindre), så körde vi på ändå. det mesta funkar med en så bra instruktör. :)

(jag vågade, jag vågade, jag vågade!
och var nästan lite hög på adrenalin ett bra tag efteråt. :)
)

imorgon blir det typvilodag och äntligen är det FREDAG! och jag ska åka till Västerås och vara med på Lajsas Hemmafesten 2 som hon och några kompisar till henne arrangerar. nästan allt är ner och färdigpackat och åh, det ska bli kul! :D

Inga kommentarer: