tisdag, februari 17, 2009

you're way to beautiful girl.

15:50

igår startade jag min undersökning om hypotesen "Ljudbok gör det roligare (eller i varje fall uthärdligt) att löpa långdistanspass." genom att springa från hemifrån till en bit in i Mölndal. inte gick det särskilt fort, men det var ju inte poängen heller. benen kändes helt okej, inget krångel med varje sig vader eller benhinnor och det jobbigaste under turen var att det började snöa och halvvägs till Mölndal insåg jag att "Hmm, mössa är nog en bra grej när det blåser...". iskalla öron. >.<

efter lite omstrukturering av dagen, tog jag mig efter seminariet (som inte var riktigt så tråkigt som de 4 innan varit) till Fysiken och körde igenom Pass 1. det gick bra. jag fick en abnorm mjölksyrachock i benen efter andra setet knäböj, men misstänker att det berodde mer på att jag sprungit över en mil tidigare på dagen än så mycket annat. och jag gjorde snyggaste frivändningar jag gjort någonsin! dessutom HELA frivändningar. I'm so proud of myself. :D kvällen avslutades med Språkcafé och sedan derby Sävehof-RIK i Lisebergshallen. underbar match och massa ögongodis till höger och vänster. :)

imorse upptäckte jag att jag pga. mitt något utmattade tillstånd igårkväll hade somnat med linserna i och sovit som ett berg hela natten. som slemmigt grus i ögonen, äckligt värre. jag började dagen med en morgonjogg (jag vet, jag förstår inte heller hur det gick till, men jag är så himla pepp nu och mår så bra i kroppen) för att sedan ta mig in till skolan och en faktiskt väldigt produktiv dag med GusMemma.

jag tänker inte lika mycket på William Wallace. det är lite ledsamt med mest skönt.
om en stund ska jag iväg på dans. det blir nice. :)

Inga kommentarer: