tisdag, februari 10, 2009

wawoom.

14:08

redan hemma från skolan med allt vad det innebär. kort seminarie idag. skönt. inte så mycket vettigt gjort, läste upp syften, diskuterade metoder och ingen hade direkt några negativa synpunkter som jag inte redan kommit på själv. efteråt hookade GusMemma och jag upp, letade lite artiklar och pratade igenom vad vi skulle göra på ex-arbetet denna veckan. ganska smärtfritt. :)

efter det begav jag mig till Stadium för att äntligen göra slag i saken och köpa ett par nya löparskor. mina älskade Asics Gel Kayano är fortfarande underbart sköna, men har börjat gå sönder och sjunger därmed på sista refrängen. Så, jag tänkte vara lite smart och investera i ett par nya skor medans de jag har ännu sitter ihop någorlunda. :) gjorde lite research för någon dag sen och spanade in följande:









Asics Gel Torana 2 W.
mer terrängsko än jag brukar ha, men jag ska hålla till mycket ute i skogen, så det funkar. skorna satt skönt och efter lite provande fram och tillbaka valde jag herrmodellen - inte lika tajt framme vid tårna. nog det snabbaste skoköpet någonsin. :P sen passade jag på att smita in på Barbarella och få en ny kula iskruvad i en av mina nya piercingar - jag lyckades nämligen tappa en av dem i handfatet för några dagar sen. kaputt väck. men nu har jag en ny. :D och fick dessutom berättat för mig att nej, det är ingen fara att den fortfarande varar sig, öronkanten tar lååång tid att läka. phew. ingen fara på taket där alltså. :)

passade på att testa skorna på studs nu när jag kom hem. halkigt och snöigt och eländigt var det, så jag drog på mina dubbar ovanpå och klarade mig hela vägen utan att vurpa en enda gång. :) lite mer tempopass idag - jag hade planerat att löpa i 35 minuter, men insåg snart att det var typ 2 månader sen jag sprang tempo, så jag sänkte tiden till 25 min effektiv löptid och joggade ner på hemvägen istället. kändes (ja, bra är väl dumt och kalla det, jag var aptrött sista biten) hyfsat stabilt i allafall, även om pulsen rusade lite väl mycket uppåt sista biten. låg runt 155 slag i början och toppnoteringen var 178 slag (det åkte upp på slutet) men ingen nämnvärd mjölksyra, så jag höll mig där jag skulle. nöjd. :)

något jag inte är riktigt nöjd med är gårdagens gympass. igår körde som sagt pröva-hur-mycket-vikt-jag-orkar-ha-i-varje-övning-stuk och det resulterade i ömma armar/axlar hela dagen igår. GusMemma och jag diskuterade det idag; i och med att man är gymvan och inbanad och har bra teknik kan man lyfta mer än man egentligen borde (speciellt när jag inte kört gym ordentligt på ett tag) och god damn it, det känner jag av idag. jag var lite väl viktkåt igår och är alldeles öm i biceps senfäste och långt ner på underarmarna.
(nu tror jag att På Riktigt sitter och skrattar åt mig - det var nämligen det precis det här han sa åt mig att ge sjutton i att göra när vi pratade igenom gymprogrammet han fixade till mig igår. jaja. det jag inte dör lär jag mig av. :P)

yes. nu ska jag iväg till affären och handla; sen kommer Lady Hickups hit för att få sin födelsedaspresent - helkroppsmassage. :)

Inga kommentarer: