onsdag, februari 11, 2009

ännu glöder solen.

10:20

mina senfästen is killing me.
ville bara ha det sagt. det värsta är att det inte gör mest ont i armarna, utan det svider betänkligt i både stoltheten och själen över att göra ett sånt "nybörjarfel".

anyways.
jag hade Lady Hickups här igår och gav henne hennes födelsedagspresent - helkroppsmassage. när jag var klar och hon satt på bänken och vaknade så frågade jag: "Har du någon konstruktiv kritik till mig, något jag borde gjort annorlunda?" så bara tittade hon på mig och log väldigt, väldigt nöjt. hepp. inte det. :P

tog en promenad imorse (det snöar sådär yttepytte lite, luften är alldeles kall och klar.) och funderade en del. jag tror jag gör det för mycket nu, men det har som sagt hänt så förbaskat massa den senaste. jag har inte riktigt hunnit få rätsida på allt än. en sak kunde jag konstatera i alla fall; kroppen mår bra. bortsett från lite eftersläng av förkylningen (och att jag försökte ha ihjäl mig på gymmet i måndags... :P) så känns det faktiskt bra. inte sliten och trött, utan stark. det är en skön känsla.


läsa avhandling, är det något som lockar? ;)

1 kommentar:

ann|kan sa...

Hur mycket tar du för en massage? ..har en djävulsk värk i nacken och känner mig allmänt stel i nacke och axlar..*le sött* ..och ta med i din kostnadsberäkning att vissa missade att söka stipendiet..:P *flina* Tur man har en rik karl ;)