tisdag, januari 20, 2009

Sherlock Holmes.

19:57

jag har löst problemet med mina utslag/blåsor på fingrarna. alldeles själv. :)
fick en akuttid på vårdcentralen och knallade iväg. kom in till läkaren som inte hade susning om vad det var för utslag jag hade och sen skickade hon iväg mig på ett något-som-börjar-med-C-test (typ en sänka) för att jag fortfarande har hosta och sådär. den visade att alla värden var normala, så det var skönt i alla fall. :) så fick jag lite salva utskriven till fingrarna och gick till Apoteket.

kommit hem, lagat mat och diskat. sen poppade en tanke upp i huvudet och jag satte mig vid dator och kollade. och yes Sherlock, jag tror jag har rätt också. det är inte allergi eller svamp eller något sånt - jag tror jag reagerar mot hostmedicinen jag tar. hudutslag/nässelutslag är en av biverkningarna och det passar. så, ska på test sluta med hostmedicinen och se vad som händer. det kan ju knappast bli värre. :P

1 kommentar:

Julia sa...

åh vad bra att du är nöjd med den. och jag vill så gärna se den.. kanske vi kunde ses efteråt istället, får se om emil ska med å sådär. pussi!