lördag, december 20, 2008

a nice way, I think, to wake up with you.

13:46

mina två senaste dagar har varit ljuvliga. jag och William Wallace skulle gått på Liseberg i torsdag, men efter lite trassel med tider fram och tillbaka kom vi dit apsent och bestämde oss för att ta det på fredag istället. så promenerade vi till stationen för att ta ut hans tågbiljetter (som han inte hade bokningsnumret med sig tll. :P) och sen följde han med mig hem. :)

fredagen var bara alldeles, alldeles underbar. vaknade vid nio (eller egentligen vid sex och kunde inte somna om och låg därmed vaken i princip 3 timmar, men det hör inte hit. :P), väckte min älskling och så firade vi mitt jullov genom att demonstrativt INTE gå upp utan ligga kvar och pussas istället. mycket bra sätt att inleda jullovet på. :) resten av dagen åkte vi till IKEA, åt paninis på Sweet Coffebar, gick och piercade oss (jag två i höger öra och han en i öronkanten och en i höger ögonbryn. jag smäller av, han är så snygg. snyggare. ;P), han åkte hem och hämtade packning, jag åkte hem och tränade, han kom till mig, dumpade packning och vi gick till Liseberg. jag förfrös mina tår och gick omkring med ett leende på läpparna - vi köpte 7 olika bitar fudge och polkagrisar. resten av kvällen var planerad att spenderas genom att titta på Lilo&Stitch, men den hade inte filmbutiken, så vi kollade på "Remember the Titans" istället innan vi försiktigt bökade ner oss i sängen för att inte stöta i varandras ömma öron och ögonbryn. :P

nu har jag lämnat av min man vid tåget - han ska hem till Falun - och dessutom handlat och börjat tvätta. och bokat tid för ny tatuering. ;)

produktivt.
jag mår bra. :)
och det där med resandet känns också bättre. jag vet att det inte är det bästa att få psykbryt och börja gråta när händer oväntade saker, men det är för det mesta så jag funkar. jag försöker vara medveten om det åtminstone. jag har pratat med vänner, fått en massa uppmuntran och vi två har pratat en del också. han tycker inte jag är fjantig som känner som jag gör och det är som balsam på ömmande sår när han lägger sina händer mot mina kinder, sin panna mot min, ser mig rätt i ögonen och säger: "Det kommer gå bra. Det är bara dig jag vill ha, ingen annan."

1 kommentar:

Julia sa...

ny tatuering, vad blir det? vingarna?