onsdag, december 17, 2008

det är faan att vara vuxen.

16:38

just för tillfället är det en något nedstämd och ledsen jag som sitter vid tangentbordet. pappa och jag räknade och kalkylerade och hur vi än vände och vred på vet så blev det inte bra ändå. hyran skulle hamna på över 4000 OM det inte var så att jag har 10 % av bostadens värde i handpenning och därmed kunde slippa topplånet. dvs. mellan 49500 och 60000 kr. vilket jag, suprise suprise, inte har.

enda lösningen jag ser är att flytta ihop med någon. däremot har jag ingen att flytta ihop med (jag vet inte ens om jag vill bo med någon) så jag sitter strandad i en liten etta jag betalar överpris för.

jag har en klump i magen och snart flyttar jag hem, känns det som.
eller jag vet inte.
jag är mest ledsen och negativ och tycker allt är pest och pyton.
längtar efter alla mina flickor.

3 kommentarer:

Julia sa...

jag längtar efter dig med.. å har gjort det sen vi sågs sist. å jag ska klämma in dig nåstans under tiden jag e hemma..

Anonym sa...

Heey, du är i alla fall inte magsjuk! Se det positivt :p

Anonym sa...

Skickar en jättekram till älskade vännen! hoppas det blir någon rätsida på det, ge inte upp!