torsdag, oktober 09, 2008

press "pause".

07:58

mycket nu känns det. hela pusslet med vakna-upp-skola-träning-sova har startat och kommer misstänkligen hålla på typ fram till nästa onsdag. jag är inte trött än, men jag tycker inte om det där när saker HÄNGER över en och det är massa som ska göras och tas tag i och vara duktig. mest irriterande nu är att det ser ut som crap hemma med kläder slänga hejvilt överallt och jag skulle verkligen vilja städa och plocka iordning men hinner inte. jag får göra en På Riktigt och sluta bekymra mig över det jag inte kan göra något åt, så blir det bättre tror jag.

och krångel med maten. försvinner tiden så slutar det med att jag slänger ihop något mest på närningsbasis istället för att blanda in andra parametrar (typ jag längtar efter det här eller vad roligt det vore att lägga ner lite tid på att laga ect. you get it.) och då är det inte kul med mat längre. och varför är det så FÖRBANNAT svårt att vara i energibalans och förstå att jag faktiskt behöver sätta i mig de där 2500 kcal varje dag, för annars funkar inte träningen och jag blir dum i huvudet. jag avskyr det. avskyr att det inte går lätt och att jag tänker för mycket. hmm, där kom det igen, det gyllene verbet - tänker. jag får be På Riktigt skälla på mig lite märker jag. ;P
alltså, för att förtydliga mig - jag äter ordentligt (försöker i alla fall), jo det gör jag. tro inte att jag håller på med några självspäkningsdumheter här. jag önskar bara att jag hade lite flow i det när allt annat är mycket.

och jag längtar efter William Wallace så jag nästan får ont i magen. jag vet, jag vet, han kommer hem snart, vi har bara varit ifrån varandra i mindre än två veckor och tänk på alla andra som... bla bla bla, yada yada yada.
jag bryr mig inte om vad alla andra gör. jag struntar i det BINGOBINGO! det enda jag vill är att han ska komma hem och krama mig och berätta att allt kommer bli bra och få mig att varva ner ett par hekto.

inte på topp idag kanske.
well.

Inga kommentarer: