söndag, september 14, 2008

två lika är bättre än ingenting.

22:21

igår åkte jag hem till föräldrarhemmet och blev omhändertagen och kramad av mamma hela kvällen. jag vaknade fortfarande i mitten av natten och kunde inte andas, men på morgonen mådde jag bättre. inte bra, men bättre. klockan tio kom farfar och farmor och hämtade upp mig och så åkte vi ut till båten. vädret ståtade med att vara en solskensglimmande, lite småkall tidig-höst-dag, så jag snodde mammas fleecejacka innan vi åkte.

svårt att beskriva.
vågskvalp, salt vind i håret och ansiktet, solglitter i ögonen.
inte gjort så mycket. lärde mig segla lite grann (planerar att ta seglarkort och ta över båten nästa sommar.) men vid typ halv tretiden hade min ork tagit slut och jag slockade på en av sofforna. det var okej. pappas flickor spelade handboll vid fem som vi åkte och tittade på, sen upp till Rosendal och lillebror, jag halvt väck av trötthet. promenade hemåt runt sjutiden.

jag är rofylld ikväll. lämnade ett fönster lite på glänt innan jag åkte i lördag, så den äckliga känslan av förkylning som hängde här förut (som nästan fick mig att ringa Anticimex och be dem komma och sanera min lägenhet) är borta - nu luktar det fräscht, kallt och höst. jag har städat, plockat iordning saker dit de skulle och vikt kläder. på promenaden hem plockade jag nypon och björk - nu står det 4 vaser med vackra kvistar i och lyser upp. jag har bäddat rent och ska strax krypa ner. ute är det en stor gul fullmåne - imorgon är det ny vecka. :)

Inga kommentarer: