måndag, september 15, 2008

när du tog min hand, jag visste redan då.

12:48

same freaking shit - vaknar upp runt 4tiden på natten, torr i munnen och kan knappt andas. upp och äta värktabletter. jag känner mig halvberoende. igårkväll var helt sjuk, på okänt manéer hade min lägenhet bestämt sig för att gå ner någonstans under fryspunkten i värmegrad, så efter ett par vändor upp och ner och upp och ner i sängen somnade jag, med elementet påvridet på max, iklädd mjukisbyxor, underställströja med vanligt täckte, filt och dessutom överkastet över mig. jo tjena.

vaknade med känslan av rivjärn i halsen. på något sätt känns det ändå rätt okej, för nu har jag i alla fall matlust och blir hungrig igen. inte det som jag har som normalitet (dvs. hungrig frukost, klockan 10, klockan 12, klockan 15, klockan 17 och kvällsmat) men i alla fall hungrig till frukost och lunch. det ser jag som friskhetstecken. :)

jag lyssnar på "Det är hon" på repeat och förundras över hur glad jag kan bli av en annan människa som inte ens är i närheten. jag ska tvätta handdukar, kläder och mattor och sen ta mig in till stan och handla nödvändigheter.

Inga kommentarer: