lördag, september 13, 2008

vart tog mina lediga helger vägen?

09:51

och vad gör jag på en lördagmorgon på tider när normala människor är lediga och ligger och sover? jo, jag är på statistikutbildning ledd av min käre far och farfar. tur att jag älskar min släkt innerligt. det är jag, män i övre medelåldern (varav de flesta inte ens hälsar när de kommer in... trevligt.) och småpojkar i min lillebrors ålder i märkeskläder, keps och mjukisbyxor. förutfattade meningar? neeeej. :P

igår var jag i Kollektivet och åt mat med medelhavstema tills jag stod i fyra hörn. mitt bidrag var ett styck tacopaj (okejokej, inte så mycket medelhav, men jag hade en bra anledning. bortsett från att den var väldigt god. :)) och en kycklingpaj med röd pesto, fetaost, tomat och färsk basilika. jag fick massa positiv cred för min mat och blev jätteglad. :) all annan mat var också rent gudomlig. trots maten och härligt sällskap var jag sjukt trött och äckligt förkyldnings-må-dåligt, men de får mig alltid att skratta. <3

ikväll är det planerat in inflyttningsfest hos en i mitt lag som jag efter noggrant övervägande bestämt mig för att skippa. seriöst, jag orkar inte ha ett socialt liv ikväll. allt jag vill är att åka hem till föräldrarnahemmet, ynka "Mamma, jag är sjuuuuk..." och sen bli typ 5 år igen. i mina öron (eller ögon om man nu ska vara petig i skrivarperspektiv) är det ett mycket mer tilltalande alternativ än att gå på fest och känna sig tråkig, må dåligt och dessutom smitta ner alla sina lagkompisar.

Jag. Vill. Träna.
jag får krupp och bli tokig och flippar ur och allting på samma gång. hela försäsongen - tränar arslet av mig och ligger på gränsen för att bli för mycket, men det klarar jag utan att bli sjuk. såfort säsongen börjar närma sig och träningsintensitet minskar åker jag på den värsta jävla förkylningen jag upplevt sen jag hade vattenkoppor som liten och kan fan inte gå uppför trappor utan att hjärtat rusar upp i puls. fuckingjävlakuk. här sitter jag vackert på mitt lilla ass och blir fet och tappar all kondition och muskler jag någonsin haft. ja, jag är en anings bitter.

suck.
jag behöver bara avreagera mig egentligen. typ helst springa en mil (men det får jag ju inte.). jag hade till och med kunnat nöja mig med att vädret var i nivå med mitt eget humör och att det är järngrå himmel med orkarnvindar och spöregn, men ickeicke. solen skiner, fåglarna kvittrar och det är sådär härligt klart i luften. jag sitter inne i en lokal med folk som vet mindre än jag vet om ett program och känner att jag kunde ha sovit i två timmar extra.

jag längtar efter normal vilopuls, en säng och Någon.

Inga kommentarer: