onsdag, september 24, 2008

skogsbärste och värmeljus.

22:26

jag har äntligen lyckats skicka in den där förbannade studieförsäkran över internet. tur att CSN:s hemsida inte är krånglig eller svårnavigerad. hmm. nu försöker jag boka tågbiljett och SJ:s hemsida fuckar med mig. mordisk.

yes, första gympasset idag!
ringde pappa innan för att kolla upp benböjprogrammet, i och med att säsongen börjat, så jag ska på det igen. "Det blir rätt tufft pass med både frivändningar och benböj." säger han och "Jaja. Det blir nog bra!" tänkte jag. jo tjena. precis efter - okej. förvånansvärt okej. fem minuter efter, när jag skulle ta mig upp från bänkpressbänken - mindre okej. nu skriker benen och småkrampar när jag böjer dem. jag är helt slut i hela kroppen. ljuvligt skönt, på något sadistiskt sätt. :P handbollsträning imorgon. vi får väl se om jag kan stå på benen...

jag håller på och prövar nya recept nu och har ätit så sjukt mycket god mat den här veckan. rotfruktpytt är alltid en höjdare, jag åt en helt underbar böngryta med curry och morötter i tisdags lunch och palsternacka med kesotäcke och spenat igår som middag. mumma! idag prövade jag en linssallad som var förvånansvärt god och klassiker i form av ungsstekt lax med en sås på cremé fraiche och spenat. rena godiset. :D

idag har jag träffat Yrvädret - long time no see. jag ska bli bättre på att höra av mig till henne tänkte jag. :) imorgon ska jag träffa Gabs som ska bli tjusig i håret. och ha redovisning på grupparbetet. jag ha suttit och mumlat vad jag ska säga på spårvagnen. fullt normalt beteende. :P och träna handboll, baka bröd och packa. damn it, jag ska ju till Falun på fredag. det känns inte på riktigt än, förmodligen fattar jag inte det förrän sista timmen på tåget och får panik då - det brukar bli så. :P (alla uppmuntrande och lugnande sms från klockan halv tolv och framåt är frövrigt väldigt uppskattade. :)) men William Wallace har i alla fall lovat att komma och hämta mig själv, tack och lov. och att ha i bakhuvudet - det är jättekul om familjen diggar mig, men skulle det värsta ske och de tycker att jag är en bitch from hell (vilket de med all sannolikhet inte gör - jag kan vara både trevlig och snäll. ;)) så ä det ju inte dem jag är ihop med. och han vet jag tycker om mig. <3

crappy. jag skulle sovit för över en halvtimme sen.
g'night.

Inga kommentarer: