torsdag, september 25, 2008

nervösupptrappning.

22:11

jahaaa. jag behövde inte välta ur sängen imorse, alltid en trevlig start på dagen. :) däremot så är benen liksom krampmässiga och ömma och jag har tillochmed träningsvärk i magen, vilket jag får ytterst sällan. gött pass igår med andra ord. :) handbollsträningen idag var ömsom vin, ömsom vatten. ändå förvånansvärt väl fungerande ben. well, nästa vecka kommer i alla fall gå lättare. :)

jag har träffat Gabs idag och satt och tittade på när hon blev klippt och Grace Kelly-liknande. totally gorgeous. :) diverse tjatter under tiden. sen hem till mig och jag kokade kaffe och bakade bröd (jag återkommer till det senare...) och Louice hann kika in en stund också innan jag ska iväg till träningen. fick sällskap till bussen och världens goaste kramar. vi bestämde att "Här ska läggas undan pengar!" och när det är jullov (eller vinter i alla fall.:)) så drar vi upp till något skidställe och åker röven av oss. eventuella andra bihang är mycket välkommna, men vi tre ska iväg i alla fall. :)

jo, brödet. jag ska ju till Falun imorgon (om någon skulle ha missat det. :P) och jag tycker liksom att ska man någonstans och bo hos någon annan familj över en helg så är det trevligt om man har med sig något. ja. så jag bakar bröd. poängen är att en del av William Wallace familj är tydligen lite åt det glutenintoleranta hållet så jag tänkte att, baka glutenfritt bröd, för då kan ju alla äta. och det är ju trevligt. :) så, jag kollade upp ett recept på biblioteket, har fixat glutenfri mix, och bakade idag. yes. väl så långt. fast nu vill brödet liksom inte jäsa, och jag vet inte om det är för att ag har gjort något fel, eller om det är för att glutenfria bröd har svårt med sånt. jag har aldrig bakat glutenfritt bröd innan. i mitt huvud är bröd ina och bruna och fluffiga och det här brödet är hittills.. rätt brunt, för all del, men även ganska så ofluffigt. och det skulle kännas som ett litet misslyckade att ta med sig äckligt bröd. faktiskt. hmm. jag vet inte hur jag ska göra. jag får väl äta av det själv först, så jag vet vad de är jag ger bort. i värsta fall köper jag en påse med fryst glutenfritt bröd och ljuger om mina bakkunskaper. :P

ja, av mitt svamlande kan ni säkert utläsa att den annars rätt lugnade och sansade jag börjar bli en smula nervös. jag ska gå igenom min packning för att kolla att jag inte glömt nåt, och sen försöka sova. hej och hå. :)

Inga kommentarer: