torsdag, augusti 21, 2008

bättremående.

21:48

växlar hejvilt mellan ämnena känner jag.
förra inlägget - raggning
detta inlägget - handboll. (avd. Som om det inte förekommer frekvent ändå?)

ikväll = surströmmingspremiär med mor&far och massa annat folk. jag står i fyra hörn, men ack, så gott. som efterrätt satt jag och pappa och pratade handboll med fokus på mig och min teknik och min ovana att tänka för mycket och spänna mig i tid och otid.
pappa: "Hur gör du när du dansar? Inte tänker du då på den foten här och den armen där, utan det går mjukt och av sig själv på känslan. Gör så med bollen - dansa med den. Sätt på lite musik och lattja lite." (jaja. det är inte ordagrant, utan innebörden och fri tolkning.)
och det kanske inte är en sån dum idé? jag får gå till gymmet tidigt och sent på kvällen och dra på hög skaka-rumpan-musik och dra med mig handbollen och köra. det lär ju knappast bli sämre. :P

sen fortsatt prat och jag berättade att det är så skönt att kunna släppa att egentligen inte behöva anstränga sig för att träna fysiken nu (inte så att jag ska sluta träna, men nu har jag hittat ett koncept som funkar och behöver inte lägga mer energi än på just själva träningen) och pappa höll med: "Ja, du är riktigt bra tränad nu." och =D (avd. HYBRIS!)

mår bättre nu ikväll än igårkväll, då kroknade jag ordentligt efter biljarden.
knapra värktablett och sen bums i säng.

Inga kommentarer: