måndag, juli 14, 2008

some peace and quiet.

22:52

på Sommarstället. det första jag gjorde igår när vi kom hit och hade burit ner väskor och things i Sovstugan var att börja spontanlipa - gud vet varför? jag var trött och allting var tyst och det var bara jag, mamma, pappa och Lillebror där och allt var så välbekant och jag har längtat hit något förbannat och här är jag mer eller mindre avskuren från omvärlden tills jag väljer att bli kontaktad. thankssweetmotherofgod en andningpaus. det har varit mycket i huvudet och livet de senaste veckorna känns det, på gott och ont. här händer det banne mig inget värre än att familjens necessär blev kvarglömd hemma och alla utom jag blev utan tandborste på kvällen. efter att ha packat upp maten gick jag de få metrarna till sjön, drog helt sonika av mig alla kläder och hoppade i vattnet. igen och igen och igen. sen satt jag med mina parateser på trappan, pratade och tittade på solen.

min mobil är avslagen. jag tänkte att förhoppningsvis händer inget så omvälvande att det inte kan vänta tills på onsdag, och jag vill inte bli nådd. inte de här dagarna, nu vill jag vara själv med sjö&bad, familj, mat, träning och promenader på grusvägar. stora blåklockor vid vägen och lukten av varmt gräs. sova tidigt på kvällarna för att jag är trött och fnittra högljutt åt dåliga ordvitsar. yes.

Inga kommentarer: