måndag, juli 07, 2008

om det så är lögn, sanning eller ej.

23:01

allright. många känslor under dagens lopp, men nu är det mest fortfarade förvirring och en gnutta ilska, mest för att jag känner mig lite manipulerad, och det ska gudarna veta att om det är något jag lärt mig av tidigare relationer är det att om någon försöker göra så mot mig igen. jag känner hur jag vill fräsa som en katt vid blotta tanken. jag är fri, ingen äger mig. jag står för mina egna handlingar och jag vägrar bli utnyttjad av andra, för att testa andra. jag är ingen tankeläsare och även om min uppfattningsförmåga förvånar mig själv ibland så litar jag på att det folk säger till mig stämmer, tills motsatsen bevisad.

jag har duschat för tredje gången idag - det är fortfarande lika tråkigt. jag har varit på "Caspian - prins av Narnia" med min familj och när det gäller film som är baserad på sagor, myter och legender kommer jag aldrig någonsin bli äldre än 7 år. jag satt nästan andlös och lycklig under hela tiden, grät upprepade gånger (typ hela sista kvarten av filmen - pappa såg mig efter ett tag och höll mig handen tills bion var slut.) och jag älskar sagor. mina egna ungar lär bli indoktrinerade med Narnia, Sagan om Ringen, Bilbo och gudamytologi innan de kommit upp ur vaggan, det vill jag lova. :) efter filmen sprang jag, Bror och Banana en runda. bra tempo, de är så duktiga och jag känner mig som stolt hönsmamma varje gång. imorgon ska jag provjobba för nytt jobb, så håll tummarna vid tio imorgon. :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Förstår hur du känner och varför, men... det är inte sant. Förlåt.