tisdag, juli 08, 2008

nyttjobbnyttjobbNYTTJOBB! =D

21:57

idag gick jag upp tidigare än på länge. tog mig som more or less en sömngångare till Kållered för att provjobba. jag har mest hängt efter N hela dagen och skrivit på papper. jag är från och med idag lagligt anställd och alldeles glad och skuttig. jag har nytt joooobb! :D jag kommer få lära mig allt om bräder och slippa sitta still i en jävla kassa i två timmar åt gången och hata folk som lägger äggen framför potatisen! HURRA! och jag kommer få ha snickarbyxor och jobba en massa och jag kommer bli rik. hur illa kan det bli? ;P

efter jobbet åkte jag buss till föräldrarhemmet och Stor Bror kom hem och jag lyckades faktiskt sparka på honom såpass att han hängde med mig ut på vår inbokade löptur innan han skulle vara privattaxi åt föräldrar vid halv sju. vi sprang i runt 45 minuter (jag tror han har hittat sin mil-lunk, det känns så. nu vill jag bara ha runt Banana ett par ggr på 5:an i Skatås och sen ska jag dra iväg med dem på milen. ska bli spännande. :)) och sen sprang han hem och jag fortsatte typ en kvart till(la min egen träning på hans, så jag behövde förlänga den lite för att det skulle bli tillräckligt.). ghad, vem behöver knark när man kan gå på Runner's High, jag bara undrar? :) men himmel, vilken träningsvärk som kommit krypande under dagen efter gympasset igår. när jag avslutade passet, varvade ner och strecthade så kände jag att jag var stel som en pinne. och imorgon är det värre, as usual... :P

överlag en mycket trevlig och bra dag. :) det blir en himla massa pysslade och vägande och räknande med maten nu när jag håller på och leker, men det är mest roligt. synd bara att det inte märks på studs. ^^ snodde en bit lax (och pasta och grönsaker och frukt och bröd och yoghurt och... ja, jag rensar min familjs skafferie. :P) från hemmet här och hoppas att familjen har överseende med det. :)

Inga kommentarer: