lördag, juli 19, 2008

alla kvällar är inte roliga.

22:08

okej. jag har sagtdet förut och jag säger det igen - jag vill inte jobba kvar på Gamla Jobbet mer. det är tråkigt och jag blir bitter och sur på människor. det enkla faktum att tågen visade sig gå en gång i timmen på lördagskvällar och jag fick sitta och frysa över en halvtimme på Hede station gjorde inte saken bättre. nu är jag i alla fall hemma och har hunnit med att slå i pektån i en tröskel (ju mindre område man slår i, desto mindre yta har smärtan att sprida sig på och därför gör det så förbaskat ont att slå i tårna. typ. det är en bra teori i alla fall. :)) och upptäcka att jag antingen får åka till jobbet en timme innan jag ska börja, eller komma försent. jag tänker komma försent. här offras ingen sömn när det gäller näst sista arbetspasset och det gäller en 10-minutersförsening.

ah, you get my point. jag är trött och lite smågrinig ikväll. en bra sak är i alla fall att jag börjar vänja mig vid mina nya glasögon.

Inga kommentarer: