lördag, juni 14, 2008

nattligt bageri.

23:28

jag - den nattliga bagaren. fascinerad över att jag på okänt sätt lyckas välja två bröd som tar typ tre timmar att baka, utan att tänka på det när jag läser igenom recepten. håhå jaja. får sova mellan varven när klockan blivit över tolv. ikväll har i alla fall bakats Rofans vardagsbröd (bakat förut och gudomligt gott.) havrerutor (hittade jag receptet till på baksidan av mitt havregrynspaket. :)) och grovt fruktbröd (som blev det tyngsta deg jag någonsin gjort.) så jag kommer inte vara utan bröd på ett tag igen i alla fall. happy faces. :)

inget drop dead gorgeous lammkött på jobbet idag, tråkigt nog. lyckligtvis kom Lady Hickups vid tre och förgyllde min dag dag och sen efter halv sex när jag tröttnade på att sitta och se uttråkad ut vid min kassa och flyttade till hennes. mycket roligare att sitta och prata stunta i över en timme än att sitta och ha tråkigt. :) hon jobbar imorgon också - jag med. alltid ngt att se fram emot.

för tillfället hatar jag att ha en livmoder med tillhörande hormonfuktioner. funderar starkt på att plocka bort den på något vänster - efter att idag ha blivit utsatt för ett antal skrikiga ungar som ville i vagnen/ur vagnen/till pappa/ha godis/lekte på bandet/slängde på varor på bandet jag slängt bredvid/var störande i ren allmänhet så känns det som jag klarar mig utan barnalternativ i framtiden. meh. for now lite aggro och önskar mest av allt att min mage hade kunnat sluta känna sig både uppblåst och konstant hungrig. jag menar, en av de känslorna, okej, men båda samtidigt ger mig bara schizofrena vibbar.

någon dag när jag blir rik ska jag köpa upp Nike, Adidas och Puma. Nike har för övrigt uppfunnit Skon, The Shoe ever. den heter Nike Shox Calistra och är en kombinerad ballerinasko med liten klack i gympaskosutformning. jag vill ha. :)

gäsp. jag måste bli bättre på att planera brödbak med jästider och sådär känner jag. :P

Inga kommentarer: