torsdag, april 17, 2008

let's get me started.

16:49

igår var en bra dag. det hände lagom mycket grejer i en jämn ström utan att de nafsade varandra i hälarna. :) som jag nämnt förut - Banana fyllde år och vi frukostöverraskade henne. det var roligt. runt halv ett stack jag iväg på massage som var gudomligt skönt. min erfarenhet av massörer är dock att tjejer är mesiga (jag vet att alla inte är det. jag generaliserar å det grövsta efter mina erfarenheter.) så jag satt och upprepade tyst för mig själv: "Ge mig en kille. Ge mig en kille." jag fick en Kalle, Kalle var bra, jag var nöjd. jag behövde bara säga till honom två gånger att han skulle ta i lite mer. :P

eftermiddagen kom mamma och hämtade mig och vi åkte till Skatås. det började med att det började hagla när vi sprang ut på vad vi trodde var 8:an. sen insåg vi att vi hade kommit fel och sprang omkring lite förvirrade innan vi hittade det riktiga 8 kmspåret. sen slutade det hagla. sen började det regna. jippieyay. :P jag hände på i mammas tempo en halvtimme innan jag stack iväg själv. kändes förvånansvärt bra, snittade väl typ 6-7 min/km och benen kändes lite tunga i slutet, men så var det också minst två veckor sen jag sprang långt. när jag var klar och stod och väntade på mamma började det hagla igen. genomfrusen, plaskblöt och trött och nöjd fick jag i alla fall skjuts hem. stack ut på kvällen med Mikkis för att träffa en kompis till henne som inte dök upp - vi väntade i två timmar, men icke. precis innan vi skulle gå började en äldre (=över 60 år) gubbe stöta på oss och Mikkis förklarade mycket finskänsligt att: "Vi är upptagna!" och de undrade vart våra respektive var då? varpå Mikkis med stoneface som en pokerspelare raskt replikerar: "De är hemma och städar!" ^^
jag skrattar fortfarande. ^^

idag = uthållighet praktiskt och vi började med lite uppvärmning, innan vi stack iväg ut och sprang. 3 intervaller, enlig Borgskalan skulle den första ligga på 12 (mellan lätt och något ansträngande) den andra på 15 (ansträngande) och den tredje på 17 (mycket ansträngande). vi hade pulsband på oss för att kolla vilken puls vi kom upp i på vilken intensitet, men tro faan att mitt jävla pulsband fuckade sig under hela lektionen. under uppvämningen "dog" jag ett antal gånger. nnär jag glatt hade sprungit på 12 och sen 15 hade den lagt av igen. när jag sprang på 15 en gång till och sen 17 så hade jag, enligt pulsklockan, en puls på 103 slag/min, alltså inte ens max slagvolym. ha ha ha. då blev jag sur, och när läraren undrar om jag brukar ha problem med pulsklockor? och jag får säga att jo, det har jag nog, så säger han att med vissa personer så blir det såhär. jaha, nu var det mig det var fel på och inte tekniken. fanskap. jag ska få låna en Polarpulsklocka nästa vecka och se om det gör någon skillnad. hope so. tjurigt.

aaanyways.
nu ska jag på funk. :)

Inga kommentarer: