torsdag, april 17, 2008

I'll remind you what we are.

19:44

ingen funk idag. =/ eller jo, det var funk, men Sanna hade enligt säkra källor gjort sig illa och alltså var det inte hon som höll passet. jag vet att jag är kinkig, men varför ge sig på ett funkpass som jag vet innan att jag inte kommer ha lika kul på som jag brukar? "Icke!" tänkte jag och smet ut från Fysiken. vandrade iväg till Hemköp för att förse mig med ny sojamjölk och keso. på vägen mot stationen bestämde jag mig för att jag tar en promenad när jag kommer hem istället. sen började jag tänka på hur motiverad jag brukar vara gällande att ta mig ut när jag varit hemifrån halva dagen och kommer hem på kvällen. "Kroppen är en slö varelse" som föreläsaren idag påpekade, tänkte jag och gick hem från stan till Kviberg istället för att slippa tänka på promenader när jag kom hem.

nu är jag hemma alltså. kom hem vrålhungrig och älskade mig själv innerligt för att jag gjorde min middag igårkväll. kyckling samt palsternacka och spenat med kesotäcke. underbart gott. kvällen ska spenderas med att göra minsta möjliga. laga mera mat, diska och nu ska jag göra något som jag inte haft tid för på flera kvällar - te. :)

Inga kommentarer: