fredag, april 18, 2008

förnöjsamhet.

11:21

fredag. wopps, vad fort den här veckan gick. jag tror det har att göra med måndagen. jag hade ingen skola i måndags, och då kommer veckan helt i otakt och jag tror det är dagar som det inte är. helskumt, men ganska roande. :)

jag har sovit bra de senaste nätterna - mycket tacksamt av mig själv. det är bra mycket lättare att vara full av energi och pigg om jag får sova ordentligt. sov till 8 imorse, frukost och sen iväg till gymmet för andra styrkepasset den här veckan. det förra körde jag i måndags, och sen tog det resten av tisdag, onsdag och torsdag att komma över det mesta av träningsvärken jag fick. nu är jag alltså återigen någorlunda fungerande, men har förmodligen bättrat på så jag får lite mer träningsvärk snart. skrev nytt träningsschema med lite nya övningar, så det är mycket mer teknik och titta och rätta till vinklar och fokus än vanligt. mina handleder är skeva, har jag kommit fram till. de är raka när jag lyfter och när de kommer tillbaka til utgångsläget är de snea igen. jag blir vansinnig! men trots det går det ganska bra. :) jag har äntligenäntligen lyckats få latsdragen att kännas där de ska kännas och inte bara i axlarna, samt upptäckt rodd som övning. yay. :)

precis avslutat lunchen och satt och läste Annika Lantz "9 1/2 månad" (himmel vad jag tjatar om den boken.) och fnissade som vanligt. jag har liksom en tyst överenskommelse med mig själv att under måltider får jag läsa vad jag vill. den mesta andra dötiden, typ åka tåg eller vänta på saker, så försöker jag i alla fall läsa kurslitteratur (när jag inte är vindögd av trötthet eller har sällskap vill säga), men mfrukost/lunch/middag/mellanmål är fritid - får jag läsa skönlitteratur. :)

nu tappade jag tråden.
just det ja, boken. :) den har totalt avskräckt mig från att få barn inom de närmaste 15-20 åren. med mycket utbroderade beskrivningar av kolikbarn, sömnlösa nätter och hur man pratar underlivsstygn med främmande kvinnor så känner jag att min barnlängtan (som var ganska obefintlig redan innan) har avtagit. dessutom är jag rädd för at bli en mamma som bara pratar om sina barn: "Oh, du skulle sett lille X idag, han LOG för första gången! På riktigt!" (ackompanjerat av överlyckligt leende) alternativt att jag försöker pressa folk att hålla ungen. eller ännu värre - instruerar folk i all evinnerlighet hur VIKTIGT det är att STÖDJA huvudet. (den här åkomman tror jag dock att de flesta nyblivna mamma drabbas av. tragiskt nog. det logger förmodligen genetiskt.) gå från att prata anaeroba vs. aeroba träningsmetoder till barn. vilka framtidsutsikter. burr.

men det är ändå en sjukt rolig bok. :)
in i duschen. runt ett ska jag iväg för att plågas. "Vill man vara fin får man lida pin" heter det. stämmer alltför väl i vissa sammanhang.

Inga kommentarer: