torsdag, april 24, 2008

la-la-la-la-la-life is wonderful.

11:55

min höft har inte läkt ihop under natten och gör stenont. fick dock pappa att peta på mig när jag var i föräldrarhemmet igår och han hittade inget uppenbart fel (tro det eller ej. :P) ---> troligtvis bara någon skavank som fått för sig att dyka upp. ta dte lite lugnt och inte belasta så mycket helt enkelt. :)

blivit testad/testat kursare på ergometercykel nu på morgonen. helt okej, bortsett från Rosa som i princip vad pulslös och död. klämde både på handled och halsen och lyssnade med stetoskop, men inte ett ljud någonstans. :P turligt nog hade vi en pulsklocka också. :) I tyckte: "Men gud, vad låg puls du har!" när hon kollade mig i början och jag: "Jamen jag har runt 40-45 slag/min, inte mitt fel...". jag var först och började cykla på 50 W, men där kom jag väl upp i typ 75 slag/min, så de fick höja. och höja mer. och höja igen. när jag cyklat på 200 W ett tag fick de äntligen upp mig på de runt 130 slg/min som jag var tvungen att komma upp i för att ens kunna bli avläst ur den fina tabellen. :P landade på 55 ml O2/ kg kroppsvikt, och det är väl det. lite svårt att säga ngt om det när jhag aldrig gjort nåt sånt innan. :P får väl ta och göra om det om ett tag och se om det ändras. jag har ju såna fina ergometercyklar stående i gymmet hemma, och så ska jag nog kunna förmå Moratösen att följa med och kolla puls och allt. det blir fint. :)

hemma hos Banana. det är ett sånt lugn att komma hit, stressen bara rinner av. lunchtime strax. :)

Inga kommentarer: