torsdag, april 24, 2008

the gentry cove.

18:44

humöret har lekt berogochdalbana med mig sist jag skrev. efter lunchen så försökte Banana, Mikkis och jag göra något konstruktivt, men efter att ha stoppat i oss fruktsallad så slutade det med att vi hamnade i en hög på sängen och halvsov en stund istället. :) tog mig hemåt runt typ tretiden och väl hemma hade humöret gått totalt i botten och jag ville bara krypa i ett hörn och vänta på nästa dag. slutade dock med att jag drog på mig mjukisbyxor, big T-shirt, ganstahkepsen och åkte och handlade. var tjurig hela resan dit och hem. hemma igen har jag gjort mat, diskat och ätit mat. nu är jag in a food coma istället, men humöret på stadig uppgång. dagens middag bestod av ungsstekt lax i paket med rödlök, tomat och citron tillsammans med ungsbakade rödbetor och morötter, och slutligen pepparrotskräm till det. jag älskar mig själv, på ett mycket blygsamt sätt såklart, för att jag kan laga vrålgod och nyttig mat. :)

men nu, food coma som sagt. kvällen ska jag ägna åt att hålla mig och min höft stilla, samt laga mat. var överseriös för ett par dagar sen och gjorde en matlista på maten jag ska äta den här veckan. den har redan spruckit eftersom jag var i föräldrarhemmet och åt mat igårkväll. men jag skjuter bara på det tänkte jag. :) nu ska jag laga spenatpaj och förhoppningsvis hinner jag med kikärtbiffar också. :)

Inga kommentarer: