onsdag, april 23, 2008

bang bang you're dead.

12:39

hittills blir jag lika glad varje gång jag vaknar och det är solsken utanför fönstret. inte alltför glad av att vakna vid sju imorse dock, men tvätta var ganska tvunget. det som är så idiotiskt är att jag hinner precis börja somna om mellan gångerna innan jag ska upp igen och slänga in en ny maskin. suck. i valet mellan att gå upp och vara vaken från och med sju och ligga halvslumrande i sängen från och med sju så valde jag det andra alternativet. varm säng vs. vara uppe. jag är väl inte dum heller. :P

och jag har städat klart. dammsugit, dammtorkat, skakat mattor och plockat undan. till och med min bordsduk är nere i torktumlaren nu. och disken efter lunchen är undandiskad och torkad och står i skåpen. det enda som kanske bör åtgärdas är den enorma högen med torr tvätt som ligger på sängen. jag ska vika. snart.

hunnit med ett löppass också. värmde upp med 10 min jogg och känslan idag i benen var rena dynamiten, trots att jag hade gympass igår. det är så skönt när det är tydligt att det har lönat sig att starta gympassen lite försiktigare i de nya övningarna. första gången hade jag vrålträningsvärk och nu är jag bara lite stel. nästa vecka är det dags att öka. :) problemet med mig och mina dynamitben idag var att det är så svååårt att hålla jämnt tempo! jag sprang 15 min, vände och sprang tillbaka på 13 min, trots att jag flera gånger kollade mig med klockan och sänkte tempot. yeye. jag är nöjd. joggade ner (fy faan vad tråkigt det äääär!) och när jag stannade hemma kände jag mig lika smidig som en tvättmaskin. det gick över efter lite streching dock. :) nöjd. bra känsla i benen, bra flyt i löpningen.

vika tvätt var det ja.

Inga kommentarer: