fredag, april 04, 2008

konstruktivitet är en dygd. personlig tillfredställelse lika så.

13:33

det händer mycket i mitt handbollsliv trots att det inte är säsong just nu. och det händer inte så mycket för mig, utan mer runtomkring. de där personerna som kanske inte har så mycket med mig att göra, men som jag i alla fall har ett litet extra kik till. Jerry Hallbäck ska bli sportchef i Sävehof. det kommer nog bli bra, men trist för Aranäs herrar som förlorar honom. å andra sidan är Franzén kvar. :) men mesta nyheten för mig var att Målvakten från mitt gamla lag har slutat där. och jag veeet, det finns inget konstruktivt i skadeglädje, men den delen av mig som faktiskt är sjukt skadeglad hoppar upp och ner, pekar på en mental bild av mina gamla tränare och gapar högljutt: "HAHA! Rätt åt er att hon sticker, ni förtjänar inte henne, hon är för bra för er!"
hum. som sagt, inte särskilt konstruktivt. däremot väldigt tillfredställande. jag skulle aldrig göra så på riktigt, men som tur är får man tänka vad man vill. :) dessutom innebär det att jag kommer slippa spela mot henne nästa gång jag möter mitt gamla lag. det känns bra, delvis på grund av att hon är så bra. ;) anyways. önskar henne all lycka. förhoppningsvis möts vi i en SM-final om några år - antingen har jag henne bakom mig i buren, eller också åt andra hållet.

those dreams. :)

träningsläran nu är jättebra att läsa, fått mig några viktiga tankeställare. pratade med På Riktigt för några dagar sen och han påpekade att "Det är såna som du som blir övertränade" och det satte sig i huvudet på mig. jag tror jag har fel inställning till vila - ser det som något nödvändigt ont för att jag ska orka träna istället för som en tillgång, som ytterligare en del i träningen. jag har nog inte riktigt föränn nu fattat hur viktig vilan faktiskt är. tur att det inte är försent att lära sig. :)

nu ska jag knalla hemåt och handla mat. sallad har jag lovat att köpa. "Ta någon rolig" tyckte Banana och roligt sallad? är tydligen lika med färgglad sallad. jaja. jag ska se vad jag kan hitta på. :)

1 kommentar:

Anonym sa...

TACK! Klart vi möts, oavsett hur :P Jag hoppas ju på en Sm-final om några år ;-) Kram Sara