onsdag, april 09, 2008

fummel skräddare.

22:46

efter mycket intensiv insats med symaskin och med gediget bistånd av mamma under dagen - klänningen är nästan klar, jag har smycken och bara liiite kvar att sy. ska försöka fixa att sy typ-infodring imorgon så att jag kan snöra till den lite --> mer figursydd utan att behöva ha dragkedja. och så ska smycket sys på. sen är jag färdig, typ. bara kolla efter hår och huvud-kedja-sak. det här är verkligen roligt och jag kommer vara vrålfin på lördag och tjoho tjoho. :) lite problem med att typ hela dagen imorgon är uppbokad.. men det löser sig. :)

det värsta med att sy är att sprätta. har fått sprätta vit sytråd i vitt spetstyg. ehe. lååångtråkigt. och at behöva prova det an syr hela tiden. av. på. av-på. avpå. avpåavpåavpå. shit. och ju mer figursytt, desto mer är mina bröst ivägen och det gröna tyget är så tunt och hålla andan och dra av försiiiktigt och sen phew. haft sönder det en gång redan. men som sagt - det går rätt bra, det blir som jag tänkt mig. :)

nu ska jag nanna. imorgon är det först teoretisk och sen praktisk skola. kooridnation. jo tjena. ^^

Inga kommentarer: