lördag, april 26, 2008

det här vet du inte om, men jag väntar på dig.

23:49

hemma igen. dagen är slut och snart en ny dag. trött, fast bra trött. kom hem förut, fick mat och planterade om mina kryddväxter. upptäckte att lillebror snaggat sig. upptäckte att Stor bror fortfarande har svart hår efter sin sittning med skräcktema då han var emo. åkte hem till Låtsasbror. ätit mat, träffat folk, läst bok, lirat GuitarHero och ätit en massa mat. snacka om hybris - buffé med massa goda saker är liksom rena tortyren (in a sort of good way. :P) för en student. mest förtjust i någon pastasallad med typ pesto och basilika, någon kyckling med nåt grönt på och laxen. kramat Nessa som var fly förbannad på massa nya små människor på hennes jobb som gjorde att hon slutade över en timma sent. jag sympatiavskydde dem också. sen blev jag hemskjutsad.

och hur underbart det än är med fina folk och familj, så är det likväl sjukt skönt att komma hem till lugn och ro - mitt gröna rum och mitt träd; mitt fönster med Helix och Felix och numera min timjan, basilika och persilja också. så skönt att få av sig snyggkläder, tvätta bort smink och krypa in i den största, mest urtvättade, snodd-från-pappa-tröja jag har.

Inga kommentarer: