måndag, april 28, 2008

avspänning, längtan.

16:35

(det här är idiotiskt. nu har jag suttit hät i ett ett antal minuter och försökt komma på en inledning. låsning.)

anyways.
igår träffade jag Bus. vi gick ett antal varv runt Isaks mosse och jag pratade en massa. vilket känns rätt underligt, för det har inte hänt någonting i bemärkelsen "Händelser!" utan bara livet som går på. det är små saker som blir många saker som jag behöver få ur mig, behöver tänka det högt, behöver undra över självklarheter, göra saker till frågor och avfärda det. behöver få noja och sen bara konstatera att det hände, det händer, det behöver inte tas tag i nu - nu är inte rätta tiden. det kan vara så som det är nu och så ska det vara. som att rensa huvudet. töm hårddisken. erase-delete-gone. det gjordes igår, och det var skönt. och det var skönt att se och höra henne, med lugn blick och visst går det framåt, det ser jag det som varit med sen innan gymnasiet. hon växer innåt, uppåt, vecklar ut sig.

idag har jag sovit en timme efter lunch, försökt deklarera, pluggat några sidor, men mest väntat på att dagen ska gå så att det blir ikväll och första försäsongsträningen. jag är nyfiken och nästan nervös. jag har så mycket förväntningar på den här säsongen, på mig själv - så mycket jag vill utveckla, så mycket jag vill ska hända. så mycket jag behöver den här tiden för att växa och jobba med mig och allt. jobba med tålmodighet och lite mer vett i skallen än förut. det är spännande. :)

strax dax att gå.
ska plocka ihop det sista och sen knalla iväg till bussen.

Inga kommentarer: