lördag, april 26, 2008

you fucking love it.

12:10

purr. det än den genomgående känslan jag har i hela kroppen just nu - ett riktigt dovt, nöjt spinnande.

imorse gick jag på en lördag upp alldeles förtidigt, dvs. innan klockan sju och anlände till Banana vid halv nio. strax packade vi in oss i bilen ch åka iväg till Ica Maxi i Allum. handlade. fikade. åkte till Blomsterlandet där jag jag finally införskaffade kryddväxter. hade storslagna planer på att så egna ett tag, sen vände jag på den lillalilla fröpåsen och läste att tar persilja en freaking månad på sig att gro?! och ungefär då gav jag upp det. jag jobbar på mitt tålamod, okej, men en månad? nej. :P så jag har köpt färdiguppdrivna som jag bara ska försöka hålla liv i. ska hem till mamma lite senare idag och plantera om så de får lite bättre plats. :)

under färden till Maxi gav jag vika för suget efter tortellini som jag haft i typ två veckor. min lunch bestod av diverse grönsaker och färsk tortellini med morotspecorino. guuuuuud vad gott. klar orgasmvarning. :)

ikväll ska jag hem till LåtsasBror och fira att han blitt 20 för ett tag sen. jag har en blåsa under foten sen igår. lite otrevligt, men det mesta går med Compeedplåster. :)

dagens konversation blir lätt när Banana, Mikkis och jag är påväg till Kviberg för att handla grönsaker. jag försöker ta ut pengar och inser att jag har för lite för att få ut något. svär och frågar Banana: "Är du min sugar daddy om det behövs?" och hon replikerar snabbt: "ATT jag är!"
she's so great. ^^

Inga kommentarer: