onsdag, mars 19, 2008

sunlit.

14:50

ja, sen sist har jag sovit en stund, tvättat, varit ute på en löptur och även hunnit med en snabbis i gymmet. och pluggat. riktigt kommit in i boken och tycker faktiskt det är intressant och blir inte vimla-med-ögonen-trött efter två sidor. tjoho. :) slängde en blick i "Hälsans mysterium" också, och jag vet inte om jag framstår som galen nu, men... den verkar faktiskt helt okej. jag är lyckligt överraskad. kan ha att göra med att jag faktiskt har hyfsad koll på det boken handlar om (KASAM och GMR och salutogenes), och har hört en hel del om det förut, samt att den verkar vara relativt skönlitterärt skriven. okej, vår käre Antonovsky slänger sig med krångelord som alienation och geriatrik (känsla av främlingskap och läran om sjukdomar hos äldre, för den som vill ha översättning) men det är ju ingenting som är omöjligt. efter att ha läst en vetenskaplig studie i snart 200 sidor känner jag mig inte så överdrivet bortskämd med lättförståeligt, icketokveteskapligt språk.

snart har jag fått hela dagen att gå. nu ska jag få i mig lite mellanmål och sen äntligenäntligen bege mig iväg till tåget. :D

Inga kommentarer: