onsdag, mars 26, 2008

det börjar grönskas.

08:57

dagens notering&fundering: jag tror jag trivs bäst med vegetariankost. lakto-ovo-vegetarian that is, för att vara mer precis. det har inget i själv självt att göra med behandlingen av de djuren som slaktas (även om den knappast utlöser några jubelrop från min sida) utan bara att jag och min mage trivs bäst på grönsaker. hmm hmm. tanken dök upp i mitt huvud under gårdagen efter att jag varit hemma i påsk och ätit köttbullar, prinskorv, lammstek, rostbiff, osv osv... (yeah, you get my point) och njaeee. jo, det är gott, det är inte det jag menar men... äh. kan inte riktigt sätta känslan på det. igår var jag hemma första gången på ett par dagar och åt kikärtssallad med Bästa Stulet ute, linsröra med bröd innan&efter träning och min mage tycks uppskatta mig mer nu än första gången på flera dagar.
äsch jag vet inte. sannolikheten att jag state:ar mig själv som vegetarian är nog ganska långt bort (sorry Louice. ;)), men det blir nog mest vego hemma framöver. :)

nu ska jag ta tag i mitt arbete, för annars kommer jag behöva sitta hela torsdagsnatten och skriva och det vill jag inte. vid tolv ska jag ge blod för första gången i mitt liv. ihi. :) farmor ska följa med som support - det känns bra. :)

Inga kommentarer: