torsdag, mars 27, 2008

andningspaus.

09:58

jag har fått ihop ytterligare en sida mitt livsstilsarbete och behöver en paus och väntar på att mitt tevatten ska koka upp. vill ututut i det ljuvliga vårvinterväret med sol, men får vackert sitta inne och skriva. my mistake, hade jag gjort det här innan så hade jag sluppit det nu. well well.

leka med Stor Kusin igår var bra och roligt och glad i hela magen. han var invalido och skuttade omkring med sina kryckor och först hem till mig, sen iväg till Vasa och äta indiskt, efter att ha förfasats över priser på texmexstället vi tänkt äta först. (noteras bör dock att vi är fattiga studenter bägge två och det inte krävs så mycket för att vi ska förfasas. :P) sen in på Hemköp och shoppa biogodis (vilket var färsk frukt och torkad frukt för min del.) och sen skuttade respektive kryckade vi oss på en spårvagn och åkte iväg till Bergakungen och såg "10,000 BC". helt okej, men lite för lite blod och lite för mycket romantiskt dravel kom vi överens om efteråt. i vanliga fall har jag inget emot romantiskt dravel, men är man inställd på blodblodblod, massa action och meningslöst våld så är det inte lika kul med trånande blickar längre. :)

jag har fortfarande ståndaktigt krig mot mina nagelband. jag är fast besluten att få dem mjuka och fina och ofnasiga och de är fast beslutna att vara i de tillstånd de är nu. speciellt ett pekfinger är osammarbetsvilligt, men jag hittade motdraget mot det igår - kladda på en massa kortisonsalva, på med plåster och låt verka under dagen/under natt. haha! det ser redan bättre ut idag. :)

nej, återgå till skrivandet. heja heja.

Inga kommentarer: